Tack men nej tack herr katt ?!

Jag vaknar 7.30 och är hungrig på frukost men ligger och drar mig lite i sängen,
så hör jag ett illtjut!!

Jag hoppar upp ur sängen och går ut för att titta vad det är, blir orolig att det är någon av katterna som skadat sig men nej då har hankatten med sig en livs levande fågel i munnen och den där stackars kraken skriker…
Båda katterna är väldigt nyfikna på fågeln och omringar den likt elaka mobbare gör på skolgården… jag får lite smått panik men försöker tänka.
Hämtar två stekspadar för att försöka fösa upp fågeln på men nej det går ingen bra så hämtar en handduk och får tag i fågeln.
Jag släpper ut han i det fria så får vi se hur han klarar sig…
Nu har vi fjädrar i hela huset så blir att städa idag med, tack!

 

Tack men nej tack, jag är inte sugen på kråka till frukost

Det här inlägget postades i Djuren <3, Min vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

