Dagens BM besök

Vi var på MVC idag och mätte och vägde oss, allt såg så bra ut så och
han verkar växa som han ska ♥
Blodtrycket som jag alltid haft problem med såg jättebra ut och har gjort det under hela graviditeten…. konstigt det där!

Sedan var det dags att lyssna på hjärtat och BM sätter ”micken”(?) mot magen men det tyckte INTE lilleman om så han sparkade jättehårt så BM och maken såg sparken tillochmed så nu har vi fått se miraklet sparka och inte bara kännt…. det var häftigt och ett minne för livet!

Vårat lilla älskade pyre ♥

Det här inlägget postades i små fina stunder. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Dagens BM besök

  1. Ida svarar: kul att du vill vara med i DAGENS BLOGG :D:D! Har du tid över får du MER än gärna hjälpa mig bestämma vilka skor jag ska köpa! (inlägget finns under DAGENS BLOGG inlägget).. förresten, fin blogg :)!

  2. betterpink skriver:

    Visst är det fantastiskt när det syns?
    När vi ska sova ska tjejen vara vaken och sparkas för fullt och ibland ser det ut som att hon ska kicka sig igenom magen…galet!!
    Härligt att allt så bra ut!

    • Smulan skriver:

      Hihi dem små liven ❤
      Det är jättehäftigt!!
      Mår ni bra?

      • betterpink skriver:

        Oj jag hade visst glömt att svara på det här! Det är helt okej. Börjar bli förkyld dock. Som tur är mår tjejen i magen bra. hon sparkar på och verkar nöjd. 🙂 Sista veckan nu med innan flytten så mycket att styra med! Jag gör så gott jag kan… Ska bli sååå skönt när det är klart! Hur mår ni?

      • Smulan skriver:

        Gott att höra att flickan verkar må bra, men inget roligt med förkylning (speciellt inte när det redan är svårt att andas som gravid?) =)
        Förstår att det kommer bli skönt när flytten är gjord men tänk såhär, när sakerna är i huset så är det ingen stress, sakerna springer inte iväg så känn dig inte stressad =)
        Vi mår bara bra, foglossningen gör sig mer och mer påmind dock men kan stå ut med den än så länge men lillkillen verkar må bra och sparkar en massa ibland (men aldrig så pappa får känna eller se) hehehe
        Kram

      • betterpink skriver:

        Oh tack för peppen. Och du har rätt, får ta det lugnt sen bara vi kommer in i huset. 🙂

        Usch vad tråkigt med foglossningen…. Jag vet med hur det är och det är verkligen inte kul!!
        Nemen vilken taskig liten kille du har i magen. Hehe! När min karl känner på magen brukar hon börja sparka direkt. Nästan som om hon vet att det är pappa! :O

        Kram!

      • Smulan skriver:

        hihi vad häftigt… kan jag säga att min man är avundsjuk på! =)
        Nä vår lillkille börjar leva rövare så fort pappa är borta sen nu syns det ju och ibland när vi sitter i soffan så börjar han sparka för fullt så ber jag maken titta och då slutar han tvärt, haha!

        Kram

Kommentera

