Gravid + LCHF = ?

Jag undrar om man kan äta enligt LCHF medan man är gravid, utan att det är skadligt för barnet såklart ?!

Jag åt enligt LCHF innan jag blev gravid och mådde så otroligt bra med det men började äta kolhydrater när jag blev gravid och känner att jag nu tappar kontrollen över mitt matintag, känner inte samma mättnadskänsla och kan frossa i mig, vilket inte alls känns bra!

 

Vill betona att det inte handlar om att banta utan att ta kontroll över sitt matintag!

Är det någon som har erfarenhet eller en tanke om detta ?

Googlat lite om det och enligt kostdoktorn.se så ska det inte vara skadligt och barnet ska få i sig det han behöver ändå.
 

Tacksam för svar 🙂

 

 

Det här inlägget postades i Mina funderingar och frågor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Gravid + LCHF = ?

  1. cattan63 skriver:

    Tänk såhär: Du har ett gyllene tillfälle att testa. Pröva från och med nu att äta eligt lchf. Om du mår bra av det så fortsätter du. Du ska antagligen på ny koll hos barnmorskan och då testar de blodvärden och blodtryck. Då ser du direkt om det funkar. Hon kan säkert se om barnet växer som det ska. Det borde funka, kanske kan levern bli lite extra belastad som en del dietister säger, men andra säger precis tvärtom det beror på vad man tittar på. Det är inte farligt att testa. Barn är skyddade och får den näring de behöver. De är barnet som så att säga kommer först tillkvarn. Det är hemskt att tappa kontrollen. Det kanske är värre än all denna oro du känner. Vi är olika och fugnerar oolika.
    Kram från mig

    • Smulan skriver:

      Ja nu har jag diskuterat det på ett forum för föräldrar och jag känner att jag ska testa det, eller iaf kolhydratsreducera kosten!
      Ringer dig om en stund
      Kramar

  2. sofie skriver:

    Tycker också att de ska testa om du mår bra av kosten. Jag tror inte att den skadar barnet

  3. Lilly skriver:

    Ska bli intressant att höra hur det går och hur du upplever kostomläggningen. Hoppas du får kontroll över matintaget. Lycka till!

Kommentera

