Bakfull ?

Godmorgon!

Undrar hur många som ligger bakis idag ?!
Det är såå skönt att inte vara en utav dem 🙂
Men konstigt nog så drömde jag (och har drömt ofta under graviditeten)
att jag festar gärnet, trots att jag vet att jag är gravid, jag som inte festade innan graviditeten heller?
Riktigt obehagligt, undrar varför dem här drömmarna kommer?
Känner du igen det,eller är det bara jag?

Det är iallafall skönt att vakna upp och veta att det bara var en dröm.
Jag skulle aldrig utsätta min lilla prins för det  ♥

Det här inlägget postades i Min vardag. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bakfull ?

  1. Visst är det så! Och aldrig har traditioner varit så viktigt som senaste året, nästa år blir det midsommarstång och dans 😀

    Kram och detsamma!

  2. sofie skriver:

    hahaha! Jag var exakt likadan under min graviditet 😀
    drömde en natt att jag till och med drack renat på en fest. som vatten! Helt galet!!
    och jag som nästan aldrig drack innan graviditeten heller..
    under graviditeten drömde jag jätte jätte jätte mycket. nästan varje natt kom drömde jag så jag kom ihåg! Men sedan Stella föddes så har jag inte drömt alls.. inte en enda natt.. :S Skumt!..
    /sofie

    • Smulan skriver:

      (pustar ut) jag har haft JÄTTEdåligt samvete för att jag drömmer dessa drömmar, jag har säkert drömt om fylla 10 – 15 gånger och det är riktigt jobbigt innan man inser att det bara är en dröm, imorse var jag tvungen att känna efter om jag var bakis…. helt sjukt!!
      Och i varje dröm så tänker jag när jag är som fullast: Juste, jag är ju gravid, såå knäppt!
      Men vad skönt att man inte är ensam om det, hihi…
      Undrar varför man drömmer såhär för ??

  3. cattan63 skriver:

    Att vara berusad och vänta barn är nog ingen hit;( vet inte om det bara är i Sverige som vården tycker att man måste vara absolut alkoholfri det handlar ju lite om kulturen också. MEn det är klart att det inte är bra att utsätta barnen för gifter. Samma sak när man ammar sen. alkohol går direkt ut i modersmjölken så du får nog avstå från rödvin i ett par år till. Men det kan vara värt besväret om man tänker på hur otrevligt det är att vara bakfull.

Kommentera

