Livräddarna ?

Godmorgon !

Vilken start på dagen, vet ni vad som hände i morse?

Min man hittade en liten, söt, tam kanin som satt hopkrupen på vägen, säkerligen livrädd!

Så vi tog in han på våran altan, gav han vatten, morötter och maskrosblad innan vi åkte till jobbet, hoppas bara att han är kvar när vi kommer hem, vi har nämligen en liten springa vid dörren som han skulle kunna pressa sig igenom…
Vi får fråga runt i grannskapet om någon saknar en liten kanin annars får vi adoptera den 🙂

Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobb när jag kommer tänka på lilla ninen?

Tyvärr hann jag inte ta några bilder i all uppståndelse men lovar att ta i eftermiddag om han är kvar!!

Det här inlägget postades i små fina stunder. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Livräddarna ?

  1. sofie skriver:

    Vad snällt av er att ta hand om den lilla kaninen. Spännande och få höra om han var kvar. Själv har jag kollat in smågrisar idag. Himla söta ska nu lägga upp bilder

    • Små tassande steg skriver:

      Han var kvar men morötterna borta 😉
      Vi kollade med grannskapet och han bor på bondgården som ligger i närheten, dem får gå lösa där…
      Men dem blev väl inte så värst glada över att vi hittat den på vägen utan reaktionen blev mer, jaha…

Kommentera

