Godmorgon mina vänner!

Vet ni vad?
Jag tror att jag har framkallat sommaren med min bitterhet.
Ända sedan jag skrev inlägget om var är sommaren så har det bara blivit finare väder.
Eller vad tror du? 🙂

20120614-072439.jpg

20120614-072605.jpg

Det blev kollektivt för frun idag !

Ser nu att det inte ser så somrigt ut på bilden men solen skiner faktiskt 🙂

Det här inlägget postades i Min vardag. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Godmorgon mina vänner!

  1. betterpink skriver:

    Ja tack, jag hoppas det blir bättre snart. Morgonen är värst. När man legat ner en hel natt…. Jag går på semester efter midsommar. Så jättesnart!

    Aha ja då är jag med i banorna. man märker fort om det är en erfaren vikarie eller inte. Oftast inte. Och då gör hon som du säger – sitter på en stol och pratar på om allt som inte har med jobbet och göra. Vad gör dom ens där?!

    Vi hade en sån tjej en gång. Som bara pratade om sitt. Sin pojkvän och om sin sjukdom osv. Till slut orkade jag inte mer och sa: ”Ursäkta men här jobbar vi, prata kan du göra när du kommer hem…” Haha. Kort och gått fick hon till och med sluta sin arbetsdag tidigare. Hon var mest en belastning!

    Ps. snodde du vårat väder? Här är det mulet….

    Ha en toppendag!

    • Små tassande steg skriver:

      Jag håller med, jag ångrar att jag inte sa något till henne!
      Hur har du haft det idag då din stackare?
      Vi hade sommarfest idag, är helt slut, men tagit ledigt imorgon så ska bli skönt med långhelg 😉
      Njae var inte så bra väder idag trots allt 😦
      Kram

      • betterpink skriver:

        Äsch, lätt hänt!
        Jo tack. Det börjar kännas lite bättre på det stället nu i alla fall. Sen fortsätter såklart den andra smärtan. Men i vilket fall bättre nu. 🙂
        Oh vad härligt med sommarfest! Med barnen på jobbet eller bara ni anställda på kvällen?

        Skönt med långledigt! Ska ni göra något speciellt?`
        Om min rygg är bättre imorgon ska vi på bilträff i småland. Hoppas hoppas!

        Kram!

      • Små tassande steg skriver:

        Jasså, var i småland? 🙂
        Den andra smärtan?
        Såg att ni också har en svart katt?
        Nä det var med barnen, dem var så duktiga och det blev en lyckad dag!
        Jag var ledig idag för bonussonen slutade nian idag, shit snart går han i gymnasiet!!
        Maken jobbar hela helgen och Pontus har åkt till sin mamma nu så jag är ensam hemma hela helgen…

        Kram

  2. betterpink skriver:

    I Locknevi. Men jag blev kvar hemma. Mannen och svågern fick åka själva. Var nog lika bra för ryggen är värre igen. 😦
    Ja, foglossningen – den andra smärtan. Himla typsikt! Men har skicka in papper till fk nu om havandeskapspenning. Håller alla mina tummar plus några till!!
    Ja vi har en liten svartis och en grå katt! Har ni fler djur?
    Oj oj tiden går. Min bror tog studenten förra fredagen. Snacka om att känna sig gammal….

    Aha på de viset. Fast ibland är de skönt att vara själv tycker jag. Men, bara ibland…!

    Jag har Top Model maraton nu när karl är borta, funkar fint!

    Kram!

    • Små tassande steg skriver:

      Aa just det, den förbaskade foglossningen 😦
      Ja jag njuter av ensamheten jag med, men man får ju inget gjort, blev en riktig slapparhelg, hihi…
      Vi har två svarta katter och vi sålde våran minigris för en månad sedan 😦
      Har ni några fler djur?
      Jag håller mina tummar för din havandeskapspenning, du kan ju inte jobba på förskola med den smärtan!

      Kram

      • betterpink skriver:

        Du är gravid. Njut av slapparhelg! Det är du sååå värd!
        Mysigt. Vad heter dom? Nemen oh, en minigris! Häftigt! Varför sålde ni den?
        Vi har inga fler. Och tur är nog det. Dom här två katterna är ibland som tio katter…Haha!

        Nej eller hur. Man tycker inte det… Tyvärr är det inte säkert fk tycker så. Men hittills har min kontakt med dom varit bra. Så vi fortsätter hoppas!

        Kram

      • Små tassande steg skriver:

        Dem heter Smulan och Simba, jo jag förstår vad du menar med att dem kan kännas som 10 stycken, Simba väckte mig 630 imorse för att han ville gå ut, masade mig upp till slut för att sen lägga mig igen..
        Vi sålde Greta (la ut bild på henne på bloggen igår) för att hon behöver vara ute mer än vad vi kan erbjuda henne i nya huset, vågar inte ha bebis på filt på golvet om något skulle hända m.m.men det var riktigt jobbigt att sälja henne…
        Vad heter era katter?
        Kram

  3. betterpink skriver:

    Ja dom är envisa varelser…
    Ja jauste ja, jag såg faktiskt den bilden ka. Jättefin! Men klart, det är för hennes bästa. Förstår att det är jobbigt.
    Våra katter heter Matilda och Miller. Är dock nervös hur dom ska reagera mot en ny liten familjemedlem. Dom är inte vana vid barn och springer mest och gömmer sig när syster är här med deras ettåring. Hm. Hoppas det vänjer sig! 🙂

    Kram!

Kommentera

