Lillkillens första hälsning på pappa ♥

Jag och maken låg i soffan nyss och han höll handen på bebismagen, då började lillen röra sig och det kändes utanpå magen för första gången,
vilken häftig upplevelse!

Att vänta barn är bland det mäktigaste man kan få uppleva.
Jag är såå tacksam att just jag får vara med om detta underbara!

Det här inlägget postades i små fina stunder och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Lillkillens första hälsning på pappa ♥

  1. Tish skriver:

    Sv; Kan trösta med att dom blev….jätteäckliga. Nejvars. Var supergott! Riktigt enkelt recept också. Kan inte bli bättre!
    Kul att du hittat tillbaka igen. Bloggvärlden är verkligen spännande, dock ganska beroendeframkallande!

    Åhhh visst är första tydliga sparkarna magiska? Man undrar lite om det verkligen var en spark. Sen känner man en till! Kul för er!
    I min mage börjar det bli karatesparkar nu. Känns så knäppt!
    Hur mår du annars hittills i graviditeten? 🙂

    Kram!

    • Små tassande steg skriver:

      Jag veeet, jag är redan beroende IGEN.. suttit hela helgen, haha!
      Första sparken tänkte jag också så att nä men det var säkert inbillning men idag har han hållit på hela dagen nästan, jättemysigt!
      Hur långt gången är du?
      Jag har mått väldigt bra under graviditeten faktiskt (peppar,peppar) Hur har du mått?
      Är det erat första?

      Kram

  2. betterpink skriver:

    Ohhh vad härligt!
    Jag är i vecka 26. Har mått lite upp och ner.Mådde väldigt illa fram till vecka 20. Har börjat få halsbränna till tusen nu. Inget roligt alls + foglossning… Men annars mår jag jättebra (försöker vara positivt trots besvär) hehe. Så där lagom mallig och snygg med min mage i vädret! 😉
    Skönt att du har fått må bra, verkligen! Vilken vecka är du i?
    Yes det är vårt första. Så man är lite pirrig allt. Är det ditt första? Har jag förstått rätt har din man barn sen tidigare förhållande? Tyckte jag läste det. 🙂

    Kram!

    • Små tassande steg skriver:

      Usch din stackare med foglossning och halsbränna, jag har haft lite halsbränna men inte alls så att jag kan klaga, mår oförskämt bra, än så länge men jag är bara i vecka 21 + 3 idag och ser ut som jag ska föda när som helst… min mormor trodde tom att det ligger tvillingar där inne, vilket det inte gör!!
      Så är nog rätt så stor för att vara i vecka 21..

      Ja det är mitt första men makens andra, hans son är iof 16 år så mycket som hänt sedan dess och mycket som maken glömt bort också, hihi…

      Har ni tagit redan på kön?
      Namnförslag? 🙂

      Kram

      • betterpink skriver:

        Ja, lite synd är det allt om mig! Men alltid tänker jag, det är så värt det när jag vet att de kommer bli bra framöver. 🙂
        Men oj. Du vet, ibland kan den ena gömma sig när man kollar ultraljud har jag hört! 😉 Hehe. Men får hoppas du inte ska föda när som utan stannar kvar ett bra tag till!
        Roligt att vi inte är såå långt från varandra då. Hoppas du slipper värr halsbränna och fortsätter må superbra.
        Ja oj ja, det händer mycket på 16 år. Då blir det som nytt för honom nu med då. 😉

        Ja, nyfiken som jag är var jag tvungen. Min karl hade alltså inte mycket till val. Svårt också om bara den ena vet. Haha!
        Så vi ska få en liten tjeja! Vet ni?

        Vi har många namn, men två favoriter. På toppen just nu är Milla och Klara. 🙂
        Tycker de är lättare med tjejnamn faktiskt. Men några pojknamn har vi med. Till exempel Noah och Lias. 🙂

        Kram

      • Små tassande steg skriver:

        Usch säg inte så, klart att det bara är en där inne! eller? haha…
        Det är bra att du håller humöret uppe trots krämpor…
        Än ska jag inte föda, blir nog i oktober så vi är väl 4 – 5 veckor ifrån varandra? 🙂
        Vi har sagt hela graviditeten att vi INTE ska kolla kön men nu har vi gjort det iaf och vi väntar en liten pojke och funderar på namnet Sebastian, tjejnamn har vi Mileia som förslag men vilka bra namn ni hade kommit på!!
        Vi tyckte också det var lättare med pojknamn – jag har väl inte haft så mycket att säga till om då maken är rätt så bestämd på namnet Sebastian 🙂
        Var bor ni nånstans?

        Kram

  3. betterpink skriver:

    Haha det är nog bara en! 😉
    Jo men det hjälper att vara positivt. Sen vissa dagar orkar man inte alls vara positiv. Men i det stora hela kämpar jag på! Har guldstunder med. När hon sparkar känns allt så mycket bättre!
    Vår är beräknad i september. Så ja, ca en månad. kul!
    Hehe det blir lätt att man kollar. Nyfikenheten tar över.
    Åh Sebastian är jättefint! Mileia har jag inte hört förut. annorlunda och fint det med!
    Vi bor just nu i Linköping. Men ska snart flytta till hus i Åtvidaberg som ligger ca 3,5 mil utanför. Längtar till tusen!!
    Vart bor ni?

    Kram!

    • Små tassande steg skriver:

      Tack!
      Vi bor utanför Växjö i ett rött hus med vita knutar på landet, ett riktigt ruckel som vi hyrt i ett år men den 30/6 flyttar vi äntliiiigen till ett litet samhälle 1 mil bort, till en nyrenoverad villa på 145 kvm och lättskött tomt 🙂
      Vad spännande att flytta till hus, bor ni i lägenhet nu?

      Kram

  4. betterpink skriver:

    Åhåå vad härligt för er att slippa rucklet! Låter kanon ju!
    Yes nu bor vi i lägenhet. Är uppväxt på landet i hus så ska bli skönt med hus igen.
    Tröttnat på stadslivet lite granna. Och speciellt nu när vi ska ha barn. Blir skönare uppväxt för barnen! 🙂
    Hyr ni eller har ni köpt hus?

    Kram!

    • Små tassande steg skriver:

      Nu har vi köpt det huset som vi ska flytta till, det ligger bra till och vi tror att vi kommer att trivas kanon, nära till förskola, skola, affär vårdcentral men ändå en bit från stan 🙂
      Ringde BM idag och hon tycker också att det är konstigt att jag blivit flyttad 18 dagar fram så hon skulle ringa upp och prata med dem som gjort UL så undrar vilket förlossningsdatum jag får nu ? haha…
      Hur har din dag varit?
      Vi hade rätt så fint väder idag BARA för att jag undrade var sommarn tatt vägen 😉

      • betterpink skriver:

        Kan inte bli bättre alltså! Toppen!
        Men va? vad knäppt. Haha väntar mer spänning på ny bf dag!
        Min dag har varit helt okej. Jag skadade mig på jobbet igår. Ryggen. Så är sjukskriven nu i en vecka. Och i morse gjorde de ondare en ondast. Men lite bättre nu. Har haft en vän på besök så vi har glassat på balkongen och bara tagit det lugnt.
        Haha det räckte med att du beklaga dig lite på vädret alltså! De räckte åt oss med. För här är det fortfarande fint. Bra jobbat!
        Har du haft en bra dag?`:)

      • Små tassande steg skriver:

        Men aj aj aj… vad jobbar du med?
        Vad hände? :S
        Krya på dig!
        Haha ska meddela dig på måndag vad vi får för Bf 😛
        Jag har haft en rätt så bra dag förutom dålig vikarie och jag fick springa och bära en massa, fast jag har gravidmage och tycker att det är tråkigt att hon inte ens erbjuder sig, haha aa nu fick jag beklaga mig om det också!! =)

  5. betterpink skriver:

    Jag jobbar på förskola. Kom i en situation då jag var tvungen att bära ett barn och ja, så pajade ryggen helt… 😦 Så nu blir det vila och panodil!

    Haha spännande. Det låter bra!
    Nemeh vad tusan. dålig vikarie hörredu! De måste ju visa framfötter och ta för sig. Plus avlasta en gravid kvinna. Fy skäms där! Vad jobbar du med? 🙂

    Och du….GRATTIS på födelsedagen!! 🙂

    • Små tassande steg skriver:

      Aj, aj, aj.. krya på dig och vila så mycket du kan!
      Och du kanske har semester rätt snart också?

      Jag jobbar på montessoriförskola med barn mellan 2 – 3 år.
      Aa jag tycker nog att hon skulle ha visat framfötterna lite mer men hon satt mest och pratade om sig själv och sitt hela dagen….
      Men om du jobbar på förskola så kan du nog förstå min situation lite mer 🙂
      Tack för gratulationerna! 😀

Kommentera

